Warszawa – Grójec, odcinek B, zadanie 1 – budowa drogi ekspresowej S7

Część prac nad drogą S7 odbywa się na terenie województwa mazowieckiego. Mowa tu w szczególności o odcinku Warszawa – Grójec.

Droga S7 Warszawa – Grójec. Odcinki i szczegóły

S7 Warszawa – Grójec ma połączyć stolicę od węzła „Lotnisko” z istniejącą już obwodnicą na obrzeżach gminy Grójec. Będzie to nie tylko znaczące ułatwienie dla wszystkich kierowców w obrębie regionu mazowieckiego. To także kolejny element prac umożliwiających szybszy dojazd z Warszawy do Trójmiasta. Cały ten fragment będzie miał długość niecałych 30 km, jednak został on podzielony na trzy odcinki. Ich budowa nie odbywa się równocześnie, każdy z nich znajduje się aktualnie na innym etapie.

Najkrótszy i jednocześnie najbardziej opóźniony jest odcinek A (6,6 km), na który wciąż nie znaleziono wykonawcy. Chociaż wstępnie miała się tym zająć firma Rubau Polska, to jednak ostatecznie porzuciła ten projekt. Jeszcze do połowy października potrwa przetarg, w wyniku którego zostanie wyłoniona inna oferta. Dopiero wówczas, po stworzeniu szczegółowych planów, będzie można złożyć wniosek o ZRID – Zgoda na Realizację Inwestycji Drogowej pozwala na rozpoczęcie prac na danym odcinku.

Odcinek B jest bardziej zaawansowany. W tym przypadku wykonawcą została firma IDS-BUD S.A., która złożyła już szczegółową dokumentację i oczekuje na decyzję ZRID. Prawdopodobnie zapadnie ona na przestrzeni kilku najbliższych tygodni. Kiedy otwarcie drogi S7 w tym rejonie? Termin realizacji inwestycji to rok 2021.

Odcinek C jest już z kolei w budowie. Kontrakt podpisała firma Mota Engil Central Europe S.A.; budżet przedstawionej przez nich oferty wynosi 203,4 mln złotych. Pierwsze wbicie łopaty nastąpiło w styczniu 2019 roku i już teraz widać znaczne efekty. Całość tego odcinka ma wynosić 7,9 km. Aktualnie możemy dostrzec wyraźny zarys nowej trasy, biegnący tuż obok istniejącej już drogi krajowej nr 7 (która niestety nie spełnia standardowych wymogów bezpieczeństwa). Kiedy droga S7 w tym miejscu? Umowę podpisano w sierpniu 2017 roku. Ponieważ wszystko odbywa się w formule „Projektuj i buduj”, czas przeznaczony na wykonanie to 34 miesiące. Droga S7 do użytku będzie w tym miejscu w 2021 roku.

Droga S7 Warszawa – Grójec. Odcinek B

Wniosek o decyzję ZRID w zakresie budowy odcinka B drogi S7 Warszawa – Grójec został złożony przez wykonawcę 18 czerwca 2018 roku. Prawdopodobnie zostanie ona wydana przez Wojewodę Mazowieckiego już niedługo, ponieważ kilka miesięcy temu podawano, że odbędzie się to w III kwartale 2019 roku. Tymczasem Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał już zgodę na realizację tego odcinka, dlatego firmę IDS-BUD dzieli od rozpoczęcia prac jedynie ZRID.

Odcinek B Warszawa – Grójec ma zostać poprowadzony od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ. Całość tego fragmentu ma długość 14,8 km. Dodatkowo został on podzielony na dwa pododcinki, jednak oba będą realizowane jednocześnie: zadanie 1 o długości 1,3 km oraz zadanie 2, wynoszące 13,5 km.

Droga S7 Warszawa – Grójec znajduje się na terenie województwa mazowieckiego. Zadanie 1 obejmuje gminę Lesznowola i gminę Piaseczno. Głównym celem projektu jest wybudowanie drogi dwujezdniowej z dwoma pasami (z możliwością dobudowy trzeciego). Ma także powstać 13 wiaduktów, 3 mosty oraz kładka dla pieszych, położona nad drogą ekspresową. Będą tu 3 węzły drogowe: Antoninów, Złotokłos i Tarczyn Północ. Prace zakładają także przebudowę DK7 na odcinku 17 km.

Jakie miejscowości znajdują się w pobliżu pierwszej części odcinka B drogi S7 Warszawa – Grójec?Trasa obejmuje sołectwa Lesznowola, Wilcza Góra, Władysławów, Stara Iwiczna oraz Bobrowiec.